05 mars 2011

Lördag

Bästa dagen på veckan - lördag... men den går fort... man har en massa planer på hur man vill spendera dagen, men räcker tiden till då? Nej inte på långa vägar... men det är väl så, man vill både koppla av och hinna med "nyttigheter" eller vad man ska kalla det, och ibland vill man vara social också förstås!

Idag har jag hittills städat köket och det känns så mysigt och hemtrevligt när det är färdigt.


Sen påbörjade jag plock i arbetsrummet som alltid har en förmåga att bli rörigt, men när jag fick ett utbrott på min wakeup-light-lampa som jag tänkte ställa in och få igång (fick den ju i julklapp) gav jag upp och så gick vi ut och gick istället! Det såg så soligt och fint ut men var halkigt och blåsigt också, inte riktigt den sköna promenad vi tänkt oss, men nu har vi fått röra på oss i alla fall och andats lite frisk luft.

En stor mugg med gott kaffe efter det så infann sig lugnet i kroppen... Även katterna gillar när marssolen skiner in i huset, då lägger dom sig i solen och myser. Här ligger Felicia på vår nya vardagsrumsmatta...


Nu ska jag faktiskt koppla av lite till - tappa upp ett bad med en väldoftande badbomb i, göra en liten ansiktsbehandling och bara må gott. Ha nu en skön lördagkväll ni med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar