03 maj 2010

Sol, egentid och morötter

Helgen blev fin både vad gäller väder och upplevelse! Jag inser att jag måste unna mig mer "egentid" för att få avkoppling och bygga energireserver. Det vanliga är annars att jag ägnar hela helgerna åt att plocka, städa, tvätta, rensa papper m.m. av hemmets och nu snart trädgårdens skötsel. Och dessemellan umgås med familjen... Men jag prioterar inte att koppla av med sånt som bara är mitt eget höga nöje, tänker hela tiden att jag måste bli färdig med alla praktiska göromål först!


Den här helgen tog jag mig faktiskt lite mer "nöjestid" - på lördageftermiddagen "hemma-spa" med bad, hårinpackning och den nya ansiktsmasken och igår en långpromenad i solen och vår-vindar-friska och fick se vad långt våren kommit i naturen och sen kaffe och tidning och sol en lång, lång stund på verandan.


Jag hade förstås sällskap av Magnus i solen på verandan, men någon promenad kunde han inte hänga med på eftersom han har fått diskbråck och är riktigt handikappad än så länge. Samtidigt är det skönt att promenera ensam ibland och bara ta in allt man ser utan att prata... och att ligga ensam och meditera i ett bad... Och med det menar jag förstås inte att jag föredrar att vara ensam, tvärtom - jag älskar att umgås och prata och mysa med min fina, fina familj!

Nu till "morötter" som jag skrev i titeln - måste tipsa om ett blogginlägg med vackra bilder, vacker text och ett fräscht recept på morotssallad med mandelvinägrette. Det är Ilva, en svensk tjej som bor i Toscana i Italien, som skriver om mat hon lagar och så lägger hon in egna bilder på omgivningen och maten. Det är så roligt och annorlunda och väldigt fint!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar