28 mars 2010

Vår i luften - sommartid börjar idag!

Nu börjar livsandarna återkomma efter en veckas "koma" efter semestern! Ja, det kändes faktiskt så... trött och energilös, som att man inte alls haft en vecka med sol och avkoppling! Men det är visst inte helt ovanligt... I fredags köpte jag en fin vårbukett på väg hem från jobbet och i går blev huset grundligt städat så nu känns det fräscht och vårfint!


Pelle och Lotta och deras söta döttrar hälsade på i går kväll. Jag blev bjuden på min favoritdrink - Piña Colada, och sen åt vi hemgjord pizza och daim-tårta till kaffet. Kaffet som för några av oss blev espresso tillredd med vårt "fosterbarn" Francis - Cathrine och Hasses kaffemaskin som vi "tar hand om" så länge. Så här fint passar han i ett hörn av köket!


Jag börjar känna för att byta ut lite textilier och vårpiffa lite hemma och jag blir som vanligt enormt inspirerad av bilder från Pottery Barn - så jag delar med mig... Visst är det fräscht!








Ha det så bra nu när påskveckan inleds!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar