07 mars 2010

Mars!

Äntligen första vårmånaden! Solen värmer verkligen och snön kommer att smälta så sakteliga! Krukväxterna i fönstret har piggnat till och får fullt med små ljusgröna skott, iiii vad härligt!


Och snart, snart far vi iväg till en veckas riktig sol och värme... Jag har införskaffat "kris-nöd-grejer" - magsjukepiller, vätskeersättning, skavsårsplåster - och så en massa handsprit och solskyddsmedel - här ska ingen stå oförberedd, hi hi hi.

Idag blir det upp på vinden och hämta sommarkläder och -skor och så tänka ut en lämplig "garderob" som går att kombinera maximalt, fast helst vill man ju ta med massor!

Har shoppat liiite till, inte rena sommarplagg men den fina vårgröna koftan blir bra för Egyptiska, svala nätter! Sjalar kan man ha hur många som helst och de tar så gott som ingen plats i resväskan. De svarta jeansen köpte jag för en presentkort jag fick i julklapp...




2 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att komma i väg för att sedan komma hem igen. Jag önskar er en riktigt skön resa. Själva åker vi i början av april i samband med Anettes 40 års dag och som du förstår är det just "att man snart skall åka iväg", som man pratar om i dessa dagar. Slutligen måste jag säga att du har en riktigt varm och skön blogg, som inger en härlig avslappnad stämning.

    SvaraRadera
  2. Tack Tommy! Ja, det ska bli otroligt skönt att få lite sol och värme på sig, och slippa vinterkängor och tjock jacka! Nästan svårt att föreställa sig att gå i solgasset i linne...

    SvaraRadera