19 december 2009

Musik

Musik - för alltid en livsledsagare - så många stunder och händelser som har musik förknippat till sig...

Efter finalen i Idol förra fredagen när Kalle körde Led Zeppelins "Rock and Roll" fick jag flash-backs som tusan! Jag började genast leta på Youtube efter orginalet och också favoriten "Whole lotta love"! Och "Heartbreaker".... å vad många bra låtar dom gjorde... Så jag gick vidare in på CDON och hittade en samlingsCD - "Mothership" med ALLA favoriterna och beställde den på direkten som en julklapp till mig själv!

När jag ändå var och hälsade på i Nostalgia letade upp en annan gammal älsklingskiva - "Dark side of the moon" med Pink Floyd och beställde den också!


Nu är det vintrig lördagförmiddag och jag donar med lite av varje, lite tvätt, lite papper och snart ska jag börja sy gardiner till köket i ett mer ombonat färgval som passar julen och vintern (visar bilder när det är klart!). Under tiden lyssnar jag till Pink Floyds "Dark side of the moon".... och det är så bra... deras bästa skiva tycker jag - bättre än "The Wall". Lyssna bara på detta...

2 kommentarer:

  1. kul - hade inte en aning att du gillade den här sortens musik - lyssnar du på DAD också?/Anders H

    SvaraRadera
  2. Eeeeh, DAD, vet inte, kommer inte på vad DAD är förkortning för... Jag gillar så gott som ALL sort musik, bara den är bra framförd!

    SvaraRadera