21 december 2009

Julstämning

Nu börjar det bli riktigt mysig julstämning hemma! Gardinerna är klara i köket och hyacinter doftar gott och ljusen tänds så fort jag kommer innanför dörren! Och så all snö.... det är så fint och stämningsfullt! Och vid det här laget har jag vant mig att köra 9 mil om dan på vinterväglag, men snart, snart - EN dag kvar - så har jag ledigt i två veckor!


Trädgården full med snö!


Halmhjärta i stället för krans på ytterdörren i år!


Hyacinter är min favoritjulblomma!


Välkommen in!

Massor av ljus ska det vara!

Så här blev det med det nya gardintyget i köket!

Närbild...

5 kommentarer:

  1. Du är duktig på att visualisera stämning med bilder. Har du torkat citrus-skivorna själv enligt nördige Ernsts recept?
    God Jul & Gott Nytt År på er./AHE

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha Anders, nej jag har inte torkat dom själv, finns att köpa! God Jul på er också!

    SvaraRadera
  3. GOD JUL EVA
    OCH HÄLSA FAMILJEN!

    önskar Sigge med familj

    SvaraRadera
  4. Sigge, vad roligt att du tittar in på min blogg! God Jul till er också!

    SvaraRadera
  5. Hej mamma!

    Nu äntligen är jag igång och följer mina favoritbloggar, blir inte så mycket tid framför datorn när jag är ledig.
    Du lyckas extremt bra med julstämningen på dina bilder, jag saknar redan julen.

    Kram

    SvaraRadera