16 maj 2009

Gör din egen bok


Veckan har varit förkyld igen och jag har varit hemma från jobbet i 4 dagar. För att fördriva tiden har jag skrivit "memoarer" eller vad man ska kalla det, berättelser om sånt jag minns. Jag får ett ryck ibland, att jag vill bevara minnena, och jag började för länge sen så det dröjer innan det är färdigt. Det känns lite osäkert att bara ha det sparat på datorn, även om jag har backup på CD, så jag började söka på nätet efter något sätt att få texterna tryckta och inbundna utan att det kostar en förmögenhet. Då hittade jag det här - "Gör din egen bok"! Inget nytt, det vet jag, men jag testade att använda funktionen utan att beställa och det var faktiskt väldigt enkelt och lättanvänt och så kunde man förstås lägga in bilder också. Så nu får vi se om jag publicerar mina alster, kanske i flera mindre böcker...

Här kommer ett smakprov på skannade gamla foton på mig som liten!


Stora kliv...
Mamma och jag...

1 kommentar:

  1. Det äe klart att du måste göra!!! Jag ser fram mot att få läsa. Kram kusin

    SvaraRadera