17 juni 2012

Semester!

I fredags stängde jag dörren bakom mig och for hemåt i eftermiddagssolen med den där sköna frihetskänslan i kroppen - semester i en vecka! Och eftersom jag har tre veckor till att se fram mot i juli så får jag uppleva detta en gång till i sommar!

Fredagkvällen var det perfekt väder för att sitta på verandan och skåla in semestern och sen fixa en god grillmiddag. Fast det hade blivit lite väl kallt när maten var klar, av någon anledning blir vi alltid sittande väldigt länge med fördrinken :) så vi satt inne och åt.
I går regnade det men det gjorde inget för jag hade bestämt mig för att Tommy och jag skulle storstäda hans rum (vissa protester, hi hi) så vi jobbade idogt på och när kvällen kom var det skinande rent, rensat och undanplockat, helt fantastiskt skönt!
Idag regnar det också så jag tar kanske itu med arbetsrummet... vi får se om jag har lust :)

PS Visst har jag vacker väg från jobbet?


5 kommentarer:

  1. Underbart med semester! Hoppas vädret vänder imorn. Man får passa på att pyssla inomhus istället. Skönt med en storstädning i Tommys rum kan jag tänka mig. ;)
    Din väg från jobbet är jättefin. Tycker det var jättemysigt och glatt med de små figurerna du har lagt till. :)
    Ha det toppen nu så hörs och ses vi snart!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja storstädningen var behövlig (minst sagt) och blev väldigt uppskattad av rumsinnehavaren själv :)
      Vad roligt att du gillade "pyntandet" av kollaget! Kan ju inte låta bli att lägga in sånt där ibland :)
      Ja, vi hörs av snart!

      Radera
  2. Åh, vad härligt! Gone fishing...det är en sådan frihetskänsla i det uttrycket. Njut nu av din semestervecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ooo ja, jag njuter! Ännu vanlig söndag men känslan att man måste hinna med så mycket finns inte för jag är ju ledig en HEL vecka till!
      /Eva

      Radera
  3. Kommer nog att sakna den där semesterkänslan i sommar. Får njuta av att ha båda mina älsklingar hemma i veckan då Daniel har semester. Fast riktigt samma känsla är det ju förstås inte...
    Njut av semestern nu. Det är du värd!

    SvaraRadera