12 maj 2012

Fullspäckad vecka och äntligen helg

Som ni märkt har jag inte haft tid eller ork att blogga sen förra helgen. Det har varit sanslöst mycket att göra på jobbet och så har jag prioriterat träning och yoga på kvällarna förutom en kväll då vi var bjudna på födelsedagsfirande hos min systerdotter Marie. Det var jättemysigt att få träffa alla goa familjemedlemmar och äntligen få se lille Kalle som jag inte sett sen januari då han bara var ett par veckor! Och snart ska vi på hans dop....

Idag har jag sovit ut, phu vad skönt, och sen gymmat nån timme med Magnus, köpt mera gödsel och jord till trädgården och snart ska jag plocka fram mönster och tyg och klippa till min kjol som jag ska ha på dopet. Senare i kväll har vi blivit bjudna på middag hos Cathrine och Hasse och så får vi kika på hur deras renovering framskrider.

I morgon blir det båt för hela slanten för om en vecka är det dags för sjösättning och sen är det bara att vänta in varma, solig dagar och kvällar så man får uppleva det här igen!

3 kommentarer:

  1. Lite nyfiken på att höra vad du tycker om yogan nu jämfört med vad du tyckte i början. Min erfarenhet är att det tar åtminstone tio gånger innan det börjar kännas riktigt bra och givande. Tror att jag ska investera i en Yoga-dvd så jag kan hålla på lite hemma då tiden inte riktigt räcker till för att springa på gymmet.
    Du är iaf sååå duktig!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag kämpar på med yogan och tänker fortsätta nästa termin också! Det är svårt och jobbigt men jag är säker på att det är bra för mig, både fysiskt och mentalt. De flesta gångerna (har inte gått varje vecka *skäms*) har jag varit på ett medelgympapass före, men så härom veckan gick jag "bara" på yogan och jäklar vad mycket bättre det gick! Musklerna är helt enkelt för utmattade vilket gör att jag inte orkar hålla positionerna och får kramp i höftböjarna när jag sitter med benen i kors. Så nästa termin ska jag ta yogan för sig och ett power-pass dagen efter. Yihaa vad stark jag kommer att bli! Men i sommar får jag köra på egen hand - och det SKA jag göra! Heja oss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, tror du gör klokt i att köra yogan för sig. Nu har jag beställt Blossoms yoga-dvd så snart kan jag också yoga igen. Jäklar vad viga och starka vi ska bli =)

      Radera