14 september 2011

Ordning och reda

Som jag skrev sist har Magnus varit så jättegullig och duktig och verkställt mina idéer för att få lite bättre ordning på mina grejer! Jag är ju som bekant väldigt förtjust i accessoarer och har samlat på mig ganska mycket med tiden och det är ibland inte lätt att ha koll på vad man har (host, hrrmmm). I brist på alla klädintresserades dröm - ett dressingroom - får man använda de utrymmen som står till buds och väggen bakom dörrar kan visa sig väldigt användbara...

För alla armband och korta halsband blev det perfekt med en platta (av teak-plywood, vad annars hi hi) med många pinnar av 8 mm rundstav fastlimmade i borrade hål. Det blev verkligen jättebra!



Scarfs och sjalar fick bo bakom en annan dörr och hänger helt enkelt på två stänger tillkapade av en gammal gardinstång och som monterats på vinkeljärn. Såå mycket lättare och överskådligare!




3 kommentarer:

  1. Men herreguuud, om våra tjejer var små skulle dom kunna leka affär :)

    SvaraRadera
  2. Myyycket bättre än om Ernst hade gjort det!!!!
    Förresten har du funderat på loppis....? :-)
    Vad hette nagelstärkaren du köpte - den jag fick tag i är mer som ett lager torkat gelatin. Hoppas du mår bättre - du missade hästkorv till ronden. Själv ska jag ha semester nästa vecka och plocka hem skogens alla trattisar och lira S&G för bondens får som går på åkern utanför.

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha loppis, ja vi kan ju slå oss ihop - accessoarer och gitarrer ;)
    NagelHÄRDAREN var av märket Mavala och heter närmare bestämt "Scientifique Nagelhärdare" och har funkat jättebra, stor skillnad.

    SvaraRadera