22 augusti 2009

Terminsstart

Nu är jag igång igen!

Gympaklubbens hösttermin har börjat och jag känner mig full av lust att komma i form igen efter sommaren! Men varför är det så förbannat svårt att hålla fast vid föresatserna att man minsann ska fortsätta själv hemma? Varenda sommarlov och varenda jullov har jag bestämt mig för att träna hemma och hålla i gång, men icke... och så får man börja om med träningsvärk och flåsandning... men, men huvudsaken är väl att jag börjar igen med glatt mod!

Nu är det dessutom med extra glatt eftersom de har två nya pass, ett med "latinomoves" kombinerat med styrka och så ett "afro"-pass och jag som tycker det är sååå härligt med latino- och afromusik! Jag vill också gå på core-träning och "funktionell" styrketräning så jag kommer inte att vara hemma nån kväll över huvudtaget den här terminen - nä, jag skojar bara, jag får variera och ta två - tre pass i veckan.
Jag hade också tänkt återuppta mina små försök att börja jogga, köpte ju nya fina skor och allt i våras och kom igång ganska bra, men så blev jag förkyld i två omgångar och så rann det ut i sanden.... Och som lite extra klämkäck föresats ska jag se till att bli av med semesterkilona också, så det så! Fasiken vad hurtigt det låter alltihopa, men man måste ju gå ut hårt, hi hi hi, så får vi se var jag landar!

1 kommentar: