17 november 2012

Alla dessa underbara bilder...

Lördag och en obokad helg ligger framför oss... vilken skön avkopplad känsla! Tid att dona hemma vilket blivit rejält eftersatt efter en rad med sociala, aktiva helger och trötta, utschasade kvällar. Det skulle vara skönt med en rejäl promenad också, vilket inte heller blivit av på ett tag - lunchpromenader vart blev ni av??

Men nu tänkte jag prata om något annat, nämligen bilder. Jag älskar vackra bilder! Jag kan sitta i timtal och titta på Pinterest eller Tumblr eller olika bloggar som t.ex. Lottas, fascineras av färgerna, kompositionen, stämningen, få inspiration till garderoben, hemmet eller något kreativt eller bara helt enkelt njuta. Och så blir jag så förundrad över hur MYCKET fantastiska bilder det finns på nätet...

För ett tag sen råkade jag hitta en Tumblr som slog an rakt i mitt hjärta - det var som att gå in i ett hus där man känner "här vill jag bo" eller träffa en person som man direkt vill bli vän med, där allt stämmer... en härlig känsla med andra ord då man inte kan sluta le. Tumblr-sidan heter "Crush Cul de Sac", (klicka på länken) och här kommer ett litet urval av underbara bilder därifrån...

14 kommentarer:

  1. Min man suckar ibland.Han har svårt att förstå hur mycket vackert det finns att titta på. Jag kan spara en bild och titta på den om och om igen. Jag har genom alla år rivit ut och sparat bilder från olika magasin i små lådor. Kastat och börjat om igen.
    Hoppas du får en skön helg! Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite samma här! Hur man kan ägna så mycket tid åt att bara titta och inte få nånting gjort... men jag njuter och blir glad och det är viktiga grejer!

      Radera
  2. Måste lägga till. När jag bläddrade i min långa lista så hade jag sparat ner samma sida häromdagen. :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen det var ju festligt! Kommer inte riktigt ihåg hur jag hittade den, kan ha varit en bild-googling på något. Har du tittat tillbaka i hennes "arkiv"? Ända från 2010... MÅNGA bilder finns det!

      Radera
  3. Härliga Juliannie...tack! Dina ord värmer mycket <3

    Och dina bilder som du visar...oj! De är underbara. Det finns verkligen så mycket vackert omkring oss. Igår hade jag en sådan dag då jag såg med egna ögon allt det fina. Tänkte, att om jag var modigare skulle jag gå fram och säga "vet du hur vackert det här är" eller säga till någon "du är fantastiskt, kan jag få ta en bild på dig".

    Just nu är jag tagen av olika textilier, material, gärna ull. Försöker variera mig, men det blir en ullbild nästan hela tiden ;)

    Varm kram och tack för all fin inspiration!

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dina foton är outstanding - du skulle kunna ge ut en fotobok om Connecticut! Kanske en guidebok för svenskar som vill ta sig en roadtrip när de är i New York?
      Jag tycker att du ska vara modig också, man blir ju glad i själen när någon talar om att man är fin eller att ens hus och hem är vackert!
      Jag älskar också textilier - har du sett att "Crush cul de Sac" har en tumblr-sida med bara ull och stickat? http://countingstonesheep.tumblr.com/

      Tack själv för dina snälla ord!

      Kram

      Radera
  4. Åh, vilka fantastiska bilder! Jag blir glad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är något visst med alla hennes bilder - man blir - just precis - GLAD!

      Radera
  5. Ojojoj... de här bilderna slår an en ton även i mitt hjärta! Ljuvliga! Tack fina Eva för att du delar med dig av den länken, jag ska spara den och kika in där så snart jag kan.

    Det är ju det här som är både en välsignelse och en förbannelse med nätet, att det finns outtömliga källor till inspiration, glädje och skönhet i livet! Det är en välbehövlig kontrast till allt elände man ser och hör på nyheterna varje dag. Man blir som beroende av allt härligt och tiden bara går när man sitter där och stirrar.. Suck! Jag måste ibland tvinga mig själv att inte surfa iväg alltför mycket.

    Men som sagt, det ger ju också så mycket energi och glädje som är så viktigt i vardagen. Så tack än en gång, du bjuder på precis sånt jag tycker om! Och jag håller med dig till 110% om Lotta.. hon är heelt fantastisk. Ha en fortsatt fin vecka!

    Kram Madeleine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är likadan, får nästan tvinga mig själv att låta bli datorn och alla trevliga bloggar, den ena finare än den andra! Och så Pinterest... Wikipedia... Youtube... o.s.v. Men jag har gått ur Facebook :)

      Radera
  6. Håller med dig till 100% där. Jag kan också sitta och titta på vackra bilder i timmar och bara må bra!!! Pinterest är min stora drog och jag är så glad över att denna enormt stora bildbank finns.

    Underbara bilder du visar. Jag ska klicka mig vidare...

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Pinterest är helt makalös med alla länkar man får via bilderna! DIY och creativity är sååå roligt, bara att söka på "crochet" och man får världens lust att börja virka igen vilket jag inte gjort sen jag gick i skolan!

      Kram

      Radera
  7. Ja, det var verkligen underbara bilder och vilken vacker pärlklänning!
    Ha det Gott!
    *Kram Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar pärlbroderier! Tänk att få ha en sån vacker klänning... Jag har faktiskt provat att brodera lite med pärlor, det är jätteroligt men man får ha tålamod och ingen brådska och det kan ju faktiskt vara bra för själen i denna stressade värld. Kikade in på din blogg och såg dina fantastiskt vackra smycken som du tillverkar!

      Radera