22 april 2009

Förkyld


Usch, vad förkyld jag är! Men igår lyckades jag laga en delikat måltid på ett väldigt enkelt, arbetssparat sätt: Nästan tinade laxfiléer placerades i en ugnsform, saltades lite och sen breddes creme fraiche med tomat- och saffranssmak över alltsammans. In i ugnen på 225 grader ca 20 min. Till detta fullkornsris och haricot verts! Smakade som en riktig festmåltid - fattades bara ett gott, vitt vin, men eftersom det var en vanlig förkyld tisdagskväll blev det lättmjölk (fast jag tog faktiskt en whisky innan "i medicinskt syfte".

2 kommentarer:

  1. Hallå hej!

    Vilken snygg och fin blogg! Det var helt underbara bilder från stugan, jag avundas er sååå att ni får åka dit varje år. Hoppas ni får en riktigt skön helg den här gången också.
    Lät som en riktigt smarrig middag ni åt.
    Hoppas du mår bättre snart!

    Kram från Charlotte

    SvaraRadera
  2. Appropå bra recept på lax så såg jag Niklas matprogram igår på SVT. Han gjorde en lättagad lax i ugnen. Hans program är väldigt bra tycker jag, titta på dom om du inte gjort det förrut.
    Krya på dig!

    Pia

    SvaraRadera