01 januari 2013

Julen 2012

God Fortsättning på det alldeles pinfärska 2013!

Nu har jag äntligen tagit mig tid att sätta samman bilder från vår jul som vi firade hemma hos oss tillsammans med våra barn och deras växande familjer :) Här står jag i min fina julklänning med lilla Elise i famnen, hennes första jul som hon storögt betraktade. (Ursäkta mobilkvalitet på bilden, men jag tyckte så mycket om den!)


Tre små barnbarn har jag förärats med nu, Kian, Elise och så lilla nyfödda Eirin som inte lät sig störas av allt prat, julmusik och väsen utan mest sov lugnt, gärna i någons famn eftersom alla ville hålla den lilla, fjäderlätta nykomlingen. Både Elise och Kian uppskattar nu leksaker men framför allt Kian som pysslade för fullt med sina duplo-leksaker han fick i julklapp!


De här två små tjejkusinerna är båda födda 2012 med bara 5 månader emellan så gissa om de kommer att ha kul tillsammans framöver!


Julaftonen avslutades med frukt och hemlagat julgodis och ett megalångt parti Monopol :) 


Nu har vi även firat nyår tillsammans med våra kära gamla kompisar enligt väl invand tradition och än har vi en hel veckas semester att njuta och koppla av!

18 kommentarer:

  1. Va roligt det var att se bilder från jul! Skulle gärna gå tillbaka och uppleva julafton igen, det var så mysigt. Tack! Suuuperfina bilder du har lagt upp! :D

    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har många fler bilder förstås! Lägger dom i Dropbox och skickar länken! Ja, det var en av de mysigaste jularna på länge och nu längtar jag som en tok på att få träffa er snart igen!
      Kram

      Radera
  2. Så mysigt det ser ut! Njut nu av din semester!
    Kram Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. O ja, jag ska njuta av varenda minut och tanka energi inför den nya arbetssäsongen!
      Kram

      Radera
  3. Åh, vilka fina små barnbarn du har! Du verkar ha en härlig familj.

    Jag önskar dig och hela din familj ett riktigt gott 2013!
    Stora kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är verkligen ljuvligt, det vet ju du också! Ser fram mot att följa din blogg nästa år!

      Stor kram tillbaka

      Radera
  4. Vilken mysig jul ni verkar haft. En god fortsättning önskar jag er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma Tommy! Ja det var verkligen jättemysigt! Ni verkar också ha haft det kan jag tänka mig!

      Radera
  5. Det är så jäkla härligt med massa ungar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med - helst barnbarn!

      Radera
  6. Svar på din fråga. Jag jobbar med journalhantering. Men kläder (inte mode) har alltid funnit med. Jag har alltid tyckt om vackra underkläder och att det ofta är det som bär upp hela outfiten. Jag är inte utbildad i ämnet men hoppas kunna inspirera någon eller några att våga gå in och prova ut en BH som sitter rätt. Och få Aha känslan.
    Vad jag blir glad att höra att din dotter gärna oxå gärna förmedlar ämnet.
    Kramar Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du ville berätta! Det är ju förstås inte alltid man har privilegiet att jobba med det man är mest intresserad av, som t.ex. jag som jobbar med fisksjukdomar, inte ett par högklackade skor eller en symaskin så långt ögat kan nå :)
      Kram

      Radera
  7. Eva, så vacker du är i din fina röda klänning! Att du skulle ha barnbarn är svårt att tro, så ung som du ser ut! :) Så söta de är de små barnen, jag förstår att du haft fullt upp! Skönt med lite ledighet efter allt ståhej, dagarna går ju så fort att man behöver pusta ut efter alla helger innan vardagen börjar igen.

    Tack snälla du för din fina hälsning hos mig, jag har velat svara tidigare men något annat har hela tiden kommit emellan! Pinterest måste jag försöka ta mig lite mer tid till också, med risk för att fastna där ;)

    Stor kram & hopp om ett alldeles underbart 2013 för dig och din fina familj!
    Madeleine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken fin komplimang, tack Madeleine!

      Ja det ska bli så roligt att se vad 2013 bär med sig, en del nytt hoppas jag! Och att få följa barnbarnens utveckling är ju så kul och underbart bara det!

      Kram

      Radera
  8. Ja, du är strålande i din klänning! Och vilka härliga bilder på dina fina barnbarn - vilken lycka!

    Stor kram!
    Lotta

    SvaraRadera
  9. Så underbart! Måste kännas otroligt härligt då familjerna utökas så och att få fira julen tillsammans är ju guld värt. Jag och min syster fick barn med bara några månaders skillnad och de är nu mer som syskon än kusiner. Underbart att se!

    Ha de finfint!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag och min syster fick också våra första barn med ett halvårs mellanrum! Mina två tjejer med ett år emellan och så hennes mittemellan, tre tjejer blev det också och precis som era barn är de mer som systrar och deras barn som kusiner :) Man känner sig så fantastiskt lyckligt lottad att få uppleva detta! Och att kunna vara ett stöd... våra föräldrar fanns inte kvar för att uppleva sina barnbarn.

      Kram

      Radera