20 oktober 2012

Skön helg

Lördag morgon och en oplanerad helg ligger framför mig... skönt och avkopplande... Om regnet håller uppe tror jag att jag ska ägna mig åt trädgården lite, tömma krukorna och ställa undan, plantera Allium-lökar och plocka in några fina höstkvistar. Förhoppningsvis en eller två promenader med Magnus också, så skönt att komma in sen och ta en fika. Annars tänkte jag ägna mig åt att sy och dona inomhus.

Om man känner för att göra något roligt till eventuella halloween-fester hittade jag de här flasketiketterna hos Elinée Journal. Kanske inte om man tänkt servera ett svindyrt årgångsvin men boxvinet kan man ju tappa över i sparade flaskor och dekorera så här!

Gå in på länken till Elinée för att klicka vidare till utskriftssidan.


Trevlig helg till er alla!

6 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt det låter... Tråkigt att vädret är så himla trist. Vi har också en dag framför oss utan en massa planer, så vi får se vad vi hittar på. Är också sugen på att dona lite i "trädgården" och gå ut å gå och sedan komma hem och belöna sig med en fika! :) Har du förresten varit inne på Oscar & Clothildes sida på nätet? Det är en inredningsbutik som har så mycket fina saker! Å de har nu öppnat en butik på Birger Jarlsgatan.... Dit ska jag ta mig någon dag... Å på samma gata ligger Ladurree som har de underbara macronerna. Du kanske vill hänka? :)
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja regnet är ihärdigt idag men det skulle visst bli bättre i morgon i alla fall! Ja jag har varit inne på Oscar & Clothilde och även läst ett reportage i Sköna Hem och killarna som har shopparna. Jag läste att de har ett annat sortiment i den fysiska butiken, betydligt exklusivare men jag hänger gärna med på en liten shoppingtrip till Birger Jarlsgatan!

      Radera
  2. Å, vilka härliga bilder och din helg låter härlig Juliannie!

    Just hemkommen från en liten roadtrip, höstfärgerna har nått sin peak här.

    Hoppas du haft det fint!

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vädret var dystert till skillnad mot din helg i Connecticut (fantastiska bilder!), men regnet höll uppe på söndagen ändå så att jag kunde greja i trädgården och bli riktigt blöt och lerig, ha ha. Sen var det hur mysigt som helst att komma in i värmen, sätta höstkvistarna i vatten och ta en fika med tända ljus och soft musik!

      Radera
  3. Vad mysig din helg lät, Eva! Din blogg sprider sån skön harmoni och livsnjutning som det är lätt att ta till sig och må bra av :) Tack snälla för det! Och nu är det helg igen.. hurra! Önskar dig en underbar weekend!
    Kram från den f.d. stockholmskan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad glad jag blir! Det är ju precis det jag vill med bloggen - förmedla värme och positivism (säger man så?). Ibland har jag tänkt att jag också skulle skriva om sånt som gör mig arg eller upprörd, men det känns inte bra - det finns redan så mycket skrivet om elände här i världen så det behöver ju inte jag göra. Ja nu är det helg igen och jag har ledigt i morgon och åker på mysig hotellweekend till Gävle!

      Radera