13 oktober 2012

Ny höstkappa

Jag fick lite pengar i födelsedagspresent och bestämde mig för att köpa en ny höstkappa/-jacka i någon fin, varm färg och i ulltyg. Efter lite letande och ett köp av en brun, herrig från HM som jag lämnade tillbaka hittade jag till slut en riktig Eva-kappa till bra pris från Bubbleroom.se. Höstorange, mjuk och skön och en perfekt modell att ha både till kjol och byxor och viktigt för mig - sköna fickor!


Bakgrundsbilden som är så fin, en akvarell av New Yorks skyline hittade jag på Tumblr men noterade tyvärr ingenting om den.

11 kommentarer:

  1. Åh vilken fin! En äkta Eva!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det! Och idag får den nog komma ut på höstpromenad!

      Radera
  2. Underbar kappa! Akvarellen var vacker som bakgrund...härligt!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt när man hittar något som verkligen känns rätt och den fina färgen blir man glad av!

      Radera
  3. Underbar kappa!!! Både till form och färg.

    Hoppas att allt är bra med dig!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar som frågar :) Allt är bra med mig och en ny kappa gör ju inte saken sämre!

      Radera
  4. Den var riktigt härlig, både i färgen och modellen! Ser skön ut! Ut och höstpromenera med den nu så får du nog många uppskattande blickar ;) Håller med om att bakgrundsbilden också var jättefin! Kram Madeleine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Soliga höstpromenader ser jag fram mot - hoppas helgen blir riktigt fin!

      Radera
  5. Snyggt med orange!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det! Man blir så glad av den färgen och den lyser verkligen upp bland alla praktiska, mörka ytterplagg!

      Radera
  6. Jag letade efter en orange väska, men det slutade med en senapsgul. I love it! Känns som jag lyser upp hela gatan när jag kommer med den ihop med min auberginelila kappa och färgglada scarf. Folk bär alldeles för mycket svart. Din nya kappa kommer att sticka ut, det blir man glad av.

    SvaraRadera