26 oktober 2012

Gävle i sikte

Ledig fredag, jag plockar undan, städar av, tvättar några tvättar och i eftermiddag sticker vi återigen iväg på hotell-weekend till fina Gävle! Vi upprepar förra höstens härliga helg med extragod lördagmiddag på Bistro Nord och nu även en fredagmiddag på ganska nya krogen Kalles. Det ska bli sååå mysigt! Jag återkommer med bilder efter helgen...

Här kommer i alla fall några oktober-bilder så länge:

Felicia tycker det är skönast inomhus idag - första snön som kom igår kväll ligger kvar i ett tunt täcke och det blåser iskalla vindar.


I den hårda vinden blåser visst alla löven av idag men ljungen lyser upp...


Förra helgens jättegoda grillmiddag - Magnus tycker att man kan grilla året runt och jag protesterar inte :)

Önskar en riktig skön helg till er alla!

6 kommentarer:

  1. Vilka mysiga bilder, den på Felicia är jättefin! Den skulle man verkligen kuna göra något av.
    Hoppas ni får det underbart i Gävle!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nu är vi tillbaka och hade det verkligen helt underbart! Kram

      Radera
  2. Vilka fantastiska bilder! Den första är så härlig att jag vill hoppa in i den ;)

    Jag har släkt i Gävle...det var alltför länge sedan jag var där men jag träffade min kusin som bor där när jag var i Stockholm.

    Ha en underbar helg!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Gissa om jag skulle vilja kunna hoppa in i dina bilder! Det är det som är så härligt i bloggvärlden, att man får uppleva så mångas miljöer och hem och världar och att få känna den här varma delaktigheten.

      Gävle har blivit en liten favoritplats faktiskt, lagom långt hemifrån, fin och välskött stad och otroligt trevligt utbud av restauranger, caféer och butiker och framförallt väldigt trevliga människor - och ändå har jag ingen som helst anknytning dit. Magnus bor ofta där på hotell i sitt jobb så det är hans förtjänst!

      Radera
  3. Vad härligt det låter! Hoppas ni får det riktigt fint! Kram!

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder, Eva! Er lilla kisse är ju för ljuvlig där hon ligger ihopkurad.. önskar så att vi kunde ha katt men jag är tyvärr allergisk *snyft* Vad mysigt med hotellweekend! Jag har aldrig varit i Gävle och det låter ju himla trevligt på det du beskriver här ovan, så det ska bli spännande att se bilderna sedan. Tack snälla för dina fina hälsningar hos mig, de värmer enormt mycket och gör mig så glad!
    Ha en fin kväll!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera