02 juli 2012

Grillfest med familjen

I lördags samlades vi hela familjen och hade en spontan grillfest hemma hos oss i det härliga vädret! Det var hur mysigt som helst att få ha alla omkring sig och se Kian springa barfota på gräsmattan och äta jordgubbar från landet och "prata" med pionerna. Vi grillade kycklingspett med asiatisk kryddning och hade tillbehör med samma tema. Till efterrätt en vanilj-cheesecake med jordgubbar på och alltsammans smakade mums!


Den här lille mannen har börjat använda mååånga ord nu och charmar oss alla så man smälter som smör i solsken!


Jag är STOLT mamma, svärmor och mormor!

19 kommentarer:

  1. Härligt med sådana spontanmiddagar!

    /Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och det var mina mysiga döttrar som kom med idén!

      Radera
  2. Mys, mys, ja det är bara att njuta. Tänk att vi har så fina ungar.
    Och släkten växer så det knakar :)

    SvaraRadera
  3. Ja det var jättemysigt! Men Oj vad min mage ser stor ut! Är den verkligen så stor? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är såå fin och precis lagom stor när man bara har 4 veckor kvar :-)

      Radera
  4. Svar
    1. Ja ännu en "juvel" att stoppa i minnesasken!

      Radera
  5. Åh vad mysigt det ser ut! Längtar till jag och Daniel har ett ställe med lite trädgård. Kan liksom bli lite instängt att bo i lägenhet på sommaren.
    Vi måste ses snart allihop! Kanske äta lite kräftor ihop? Eller grilla? Eller göra sushi? Eller fika?
    Tycker din blogg är så mysig att följa. Har den som favorit. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag längtar också efter att träffas! Vi stämmer av och hittar på något, vår semester börjar nu till helgen!

      Radera
    2. Glömde säga att jag blir så glad att du tycker om min blogg :-)

      Radera
  6. Vilken underbar dag. Avundas dig lite, våra barn bor ju inte i vår lilla stad längre. Så ska vi träffas krävs det en hel del planering. Men förhoppningsvis ska vi alla åka och hälsa på Johanna i Spanien på vår semester. Så vackra pioner.

    Kram Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men DET är ju inte fy skam att få möjlighet att hälsa på sina barn i Spanien! Men jag förstår verkligen att det också känns tråkigt att inte kunna träffas ofta...

      Radera
  7. Vilken söt kille! Är det en till på gång snart?

    Härligt med spontana familjemiddagar, våra bor lite långt härifrån (Stockholm och Borås) för att det ska bli helt spontant. Låter gott också med det asiatiska temat. Vi hade tacotema på grillet i går, men jag tyckte det var rätt trist, om jag ska vara ärlig. Nästa gång får det bli med päron och ädelost, som jag läste någonstans, det är jag sugen på. : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en till snart, snart! Det är lillasyster som ska få sitt första så då får Kian en liten kusin :-)
      Fantasin tryter onekligen ibland när det gäller grillmat. Jag får grotta ner mig i recepttidningar nu när semestern börjar så det blir lite nytt. Päron och ädelost låter smarrigt! Och till det ett gott dessertvin... mmmm.

      Radera
  8. Härligt - önskar dig en lika skön semester. Du är bra på att komponera bilder, dvs färger, innehåll vinklar osv.
    G.O.M.

    SvaraRadera