15 juli 2012

Baby Shower

Oj oj oj, nu har tiden trillat iväg och jag har massor att blogga om! Men en sak i taget för ordningens skull...

Förra söndagen ordnade Cathrines kompisar och syster en Baby Shower för henne och bebisen som snart kommer till världen, mitt andra lilla barnbarn! Och vad är nu en baby shower? Jag hade bara sett en på TV och läst om det, aldrig varit på någon men jag kan tänka mig att det kommer att bli mer och mer populärt för det var sååå mysigt. Det var bara "damer" där och alla hade med sig en present till blivande mamma och/eller baby och så bjöds vi på ett härligt afternoon-tea med bara hembakade saker, allt ordnat av värdinnorna. Den blivande mamman behövde bara bli uppvaktad och må bra! Och så var det roliga lekar och tipspromenad, bl.a. tävling i snabbast på blöjbyte och Cathrine vann, ha ha så bra! Min present bestod av en korg med bra-att-ha-saker till amningen. Å så fick katten vara modell.... :-)


Nu är det bara ett par veckor kvar tills den nya lilla familjemedlemmen anländer och det ska bli så spännande och roligt!

6 kommentarer:

  1. Ja, jag har också en känsla av att det kommer att bli stort i Sverige. Mysigare anledning att ställa till med kalas får man väl ändå leta efter, inte sant?
    Ska bli så kul med ännu en bäbis i familjen! Vansinnigt nyfiken på att se vad det är för liten typ som bor där inne =)
    En sak är säker i alla fall. Den bäbisen kommer att få det finaste lilla rummet i stan. Herre Gud sicka söta tapeter!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med till fullo! :)

    SvaraRadera
  3. Ja jag hoppas att det bli mer populärt för det var riktigt mysigt och roligt att fixa!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni var superduktiga! För att inte tala om allt mumsigt vi fick att äta!

      Radera
  4. Åh jag är väldigt nöjd! :-) Snart kommer förhoppningsvis den lille ut, så att den får njuta av allt fint den fick! Å så att den får vara i det finaste rummet!! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förhoppningsvis - ganska säkert - HELT säkert - kommer den ut! :)

      Radera