05 februari 2012

Insnöad på PSE (Photoshop Elements)

Jag har inte tid att blogga för jag sitter bara som en tok med PSE hela kvällarna! Jag fick programmet i födelsedagspresent i höstas men har inte använt det så mycket för det tar TID att lära sig, och öva och öva. Den inbyggda hjälpen var inte så lätt att förstå heller men däremot finns det en hel del bra "tutorials" på Youtube. Men så fick jag gå en grundkurs på jobbet! Och aha-upplevelserna blev många och jag fick lära mig många små tips och tricks för att kunna fortsätta själv och lära mig. Så det är vad jag gör och det är jätteroligt! Jag testar och provar och skriver ner så jag inte ska glömma om det blir långt mellan gångerna och så har jag lovat att köra en liten demo och vara support till mina arbetskamrater, hi hi.

Här kommer ett litet exempel med en blus från River Island ... inspiration till den här layouten fick jag från "Fashion, fame and everything inbetween".


Och här min lilla glada sötnos Kian...

2 kommentarer:

  1. Å vilken fin bild du har gjort med Kian, jättemysig!!

    SvaraRadera
  2. Ja visst blev den bra! Fotot tog jag med "sport-läget" så det blev lite mörkt men PSE fixar en hel del ;-)

    SvaraRadera