05 maj 2011

Nu drar vi snart igen!

Stughelg i sikte! Och den här gången tar Maud och jag hela FYRA dagar! Vi har så gott som varje gång tyckt att det känts för kort med tre dagar och då kan man ha i åtanke att från början var vi bara borta en vanlig helg, fredagkväll till söndagkväll! Det var när barnen var små och en barnfri helg två gånger om året kändes fantastiskt.


Den här gången ska vi också passa på att åka i väg på en shoppingdag vilket vi knappt vill slösa en hel dag på annars. Vi ska nämligen åka till Söderköping, ca 7 mil bort, till en riktig guldgruva för sy- och tyg-intresserade - Jofotex! Och på hemvägen åker vi in till Rejmyre där glasbruket har en fabriksbod med bra priser och sen fattas bara Vingåkers Outlet om vi orkar...

I kväll har jag handlat mat och i morgon efter jobbet bär det av! Och vädergudarna ser ut att vara på gott humör - värmen återvänder!

2 kommentarer:

  1. Ååå va underbart med stughelg igen! Jag drömmer om att få göra samma sak som ni. Så snart Marie och Cathrine har skaffat barn ser jag gärna att vi tre inleder samma tradition!
    Hoppas ni får en fantastisk helg och toppen väder! Fast det kan vara riktigt mysgigt i stugan då det är lite urrigt väder också. Lyssna på musik, dricka gott, laga mat, bläddra i tidnignar och bara njuta. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härligt ni ska ha det du och lilla mamma.
    Har hittat en så himla mysig, inspirerande och ibland tänkvärd blogg som jag tycker att du borde läsa...
    www.underbaraclara.nu
    Njut av denna!

    SvaraRadera