18 april 2011

Helg med "grekisk" middag och trädgårdspyssel

Förra inlägget handlade om kläder eftersom jag redan före helgen hade börjat komponera bilderna och ville visa dom nu när vårvädret verkligen landat med full styrka. Egentligen är det så varmt och soligt att det skulle passa att visa sommarkläder i stället!

Men nu ska jag berätta hur helgen var också! Lördagkvällen var vi bjudna på middag hos Cathrine och Hasse och visste inte vad vi skulle få oss till livs, mer än att man kunde ana något grillat... och det blev grillat med grekiska förtecken!


Grekisk musik i bakgrunden och så mumsigt surdegsbröd att dippa i tzatziki, plus kalamataoliver till förrätt - sen blev det grillade lammfärsspett och fetaostfyllda paprikor, tzatziki och ugnsrostad klyftpotatis till varmrätt och så svalt rosévin till (fanns även rött). Mmmm så gott det smakade... och vad kul och mysigt vi hade!

Söndagen blev en riktig trädgårdsdag och tvätt efter tvätt torkade i solen och vinden, helt otroligt vilket väder. Jag hann inte riktigt rensa färdigt, kände att ryggen måste få vila lite, men det fina vädret ska ju fortsätta så jag har tid på mig. Sen ska jag ösa på gödslad torv så det kan växa och frodas!

Magnus håller på att bygga ett nytt akterdäck till båten och sågar och slipar och grejar för fullt och det kommer att bli sååå fint! Den 14 maj är det sjösättning och då ska det vara klart!


Påsken ser ut att bli riktigt bra vädermässigt också så det artar sig till verandaliv, i alla fall dagtid, och det börjar bli dags att planera maten till vår traditionella påskmiddag med hela familjen samlad, nästan härligare än jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar