10 april 2011

Familjefika

Vilken härlig söndag det har varit, jag har mått riktigt gott! Det har varit kanonväder, så där varmt så man fått en föraning om sommar när jag tassade ut barfota med kaffekoppen på förmiddan när bakningen var avklarad.

Vi har haft familjen på fika för att fira Magnus som fyllde år i veckan och jag bakade tre olika kakor (men vi struntade i tårta). Det var så kul att träffa alla, Cathrine och Hasse som hade en massa att berätta från sin Hawaii-resa och lilla Kian som har växt och utvecklats varenda gång vi träffas! Och alla andra med förstås...


Måste också lägga ut recepten på kakorna jag bakade eftersom de var riktigt mumsiga!

Först Lakritscookies


Och så Kladdkaka med seg chokladtopp


Jag gjorde också en långpannekaka med hela hallon i en vanlig sockerkakssmet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar