23 mars 2011

Trevligheter i massor

Det har gått en vecka med massor av roliga sociala aktiviteter! Ibland blir det "ketshupeffekten" med allt på en gång och så kommer lugna perioder hemma då man knappt träffar en människa utanför jobbet!

Till att börja med har jag träffat min fina "gamla" tjejkompis Anette som jag inte sett på flera, flera år och suttit och babblat om allt som hänt sen sist under en god middag i stan och det var så himla roligt. Och NU ska vi se till att träffas oftare när barnen har blivit stora och självständiga!

Jag har fått umgås med Charlotte och min lille sötnos Kian, både en kväll, natt och morgon...


...och även fått besök av hela den lilla familjen för vagn-promenad och fika. Och nu är Kian 2 månader och kämpar hårt för att hålla upp huvudet när han ligger på mage! Visst är han tidig med det!


Sen har vi varit på födelsedagsfest hos Linda och blivit bjudna på smarrig västerbottenpaj och sallad och så jättegod VIT princesstårta!


Som om inte detta var nog hade vi också fest hemma hos oss på lördagkvällen med besök av Maud, Lennart, Reine och Lena och det var så ROLIGT att träffas allihopa och äta och dricka gott! Vi åt smörstekt gös på toast med lingonkräm till förrätt, fisk- och skaldjursgryta med saffran till varmrätt och så kladdkaka med chokladkola-glasyr till kaffet - yummie, yummie... Måste också berätta att vi fick jättetrevliga, annorlunda middagspresenter - speciella tulpanlökar, en älgkalvfransyska och så en sko... men inte vilken sko som helst utan "Just the right shoe", en liten miniatyrsko som blir den första i en tänkt samling! Passar ju bra till en skoälskare som jag...


Nu traskar veckan på i lugn och ro, med bra mat i sansade portioner och promenader och gympa för att fortsätta komma i form, sakta men säkert. Jag känner mig pigg och blir jätteglad av snösmältningen och solvärmen, heja våren!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar