03 mars 2011

Ny mobil!

Efter lite motstånd från mig själv har jag till slut skaffat en ny mobil! Jag tyckte att min gamla fungerade utmärkt och jag använder den bara till att ringa och SMSa så jag tyckte inte att det behövdes något mer avancerat. Men så började batteriet tappa stinget, höll inte laddning mer än någon dag, så jag insåg att det kanske var dags att kolla efter något nytt.


Och så blev det en sån här... en Samsung 5230 i vinrött med lite tjejig dekor och touchskärm! Och jag är jättenöjd! Det är riktigt bra med touchskärm och mycket lättare att skriva meddelanden m.m. Och så har den en mycket, mycket bättre kamera än min gamla och en massa annat fiffigt! Så nu har jag ägnat mycket tid åt att lära mig hur den fungerar och det går faktiskt bra (med lite hjälp från Tommy som har en liknande, hi hi hi) och så all anpassning efter mina egna önskemål. En rolig anpassning var ringsignalen - jag hörde en gammal nittitalsdänga med Venga Boys och sa vid frukostbordet att DEN skulle jag vilja ha som ringsignal - och när Magnus och jag var ute på söndagspromenad hade gulliga Tommy fixat och trixat (vilket inte var lätt eftersom den inte precis var en dagsfärsk hit) och som överraskning lagt in den i telefonen! Visst har jag världens mysigaste son!

1 kommentar: