16 november 2009

Fest och lyx

Ah, vad det är härligt att bo på hotell ibland! Den här gången eleganta, fräscha Clarion Sign i Stockholm i ett stort, superfint rum på nionde våningen med utsikt över hela stan "by night". Anledning till detta var en festkväll i sällskap av familjen för att fira födelsedagar och också att det var nästan exakt 18 år sen jag träffade min underbara, fina man (på Statt i Enköping)!





Vi hade tänkt dansa loss på Stockholms mest populära krog "Golden Hits", men kön där utanför var så lång, så lång och dessutom regnade det. I stället gick vi tvärsöver gatan till Ambassadeur, en klubb av det hippare slaget, med idel välstajlade 20-åringar i en lyxbetonad miljö och med otroligt bra dans-(kallas "house")-musik! Vi dansade järnet i alla fall och det hela var sannerligen en upplevelse kan jag säga!


Efter lite nattamat på McD somnade vi gott i våra sköna hotellsängar och vaknade på söndag förmiddag till beställd frukost (med extra allt!) på rummet.


Det var precis vad som behövdes för att pigga upp i november-rusket, så nu är man redo för en ny arbetsvecka och styr mot nästa helg som ska bli SY-HELG med syster Yster!

1 kommentar:

  1. Å kul hade vi! Stuffandes bland alla "ungdomar", där t.o.m. jag kände mig gammal! Förresten, håller med om att hotellet var väldigt fint och modernt! Kram kram

    SvaraRadera