08 november 2009

Bokad resa!

Nu har vi äntligen kommit till skott och bokat en semesterresa! I mitten av mars 2010 flyr vi bort från gråtrista senvintern till värme och kristallklart hav - Hurghada i Egypten! Och för att göra det riktigt bekvämt och lättsamt blir det "all inclusive", allt serverat och klart, bara att koppla av och slippa obehagliga överraskningar vad gäller reskassa!



Annars är det väldigt lågt energiflöde för min del, senhöst - vinter är liksom inte min favorittid på året... Jag VILL inte känna så, men kroppen säger "Gå i ide människa, det är inte meningen att du ska göra saker NU, vänta tills det blir ljust igen!" Vad ska man göra för att få tyst på detta, några bra förslag? Eller så ska man kanske bara acceptera att energiflödet går upp och ner hela tiden, ta det lugnt och vänta - pyssla om sig och låta det vara lite stökigt och oordnat omkring en? Fast det är svårt... jag älskar ju ordning och reda och rent och fint...


Men för att berätta något positivt så gjorde vi "samhällsnytta" i natt! Vi var ute och gick ett par timmar som nattvandrande föräldrar! Det var lugnt och fridfullt, vi mötte bara ett par gäng med ungdomar varav endast ett var lite överförfriskade, men glada och positiva - inget stök. Vi hade också tur med vädret, det var vindstilla och inget regn, och på köpet fick man en långpromenad!



En annan trevlighet är eftermiddan i dag då vi ska på födelsedagsfika hos äldsta dottern, och då brukar det finnas mycket gott hembakat att smaka på!

2 kommentarer:

  1. Systerdotter Emma9 november 2009 kl. 13:05

    Hej Eva!
    Jag känner precis likadant! Så pisstråkigt såhär års. Men ett, eller flera, glas rött (eller kanske wirre för din del) sitter aldrig fel när man känner sig energilös.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jo, visst kan denna tid på året vara jobbig och det är då som det är så skönt att ha en resa att längta efter. Egyptenlåter härligt! Det är ett land som jag aldrig varit i, men längtat mig till. Har varit på väg ett par, men första gången small det i Kuwait och andra gången kom elfte september emellan. Efter det har det stannat med drömmar om pyramiderna.

    SvaraRadera