21 februari 2019

Mecka för textilkreativa själar

Förra helgen var det dags för vårens "Sy- och hantverksfestival" på Älvsjömässan i Stockholm och det vill jag inte gärna missa! Jag fick gott sällskap av min goda vän och sykompis Pia och eftersom vi båda är lediga och fria som fågeln numera kunde vi gå på mässans första dag - fredagen. Massor av folk och nypåfyllda montrar och färg- och textilglädje i överflöd!


Det finns verkligen allt man kan önska för en textilnörd som jag och en hel del fina och roliga saker fick följa med hem bl a en liten vävram - jag fick sån lust att prova på att väva och skapa något nytt. Och en liten manick som man gör tofsar med så nu kan jag "tofsa till" mina projekt av hjärtans lust!

Några små egenföretagare som deltog i mässan vill jag gärna göra reklam för...

- Eva Karlsson som driver Teda Art Projekt utanför Enköping, där du kan lära dig sy och skapa mönster i en härlig miljö och eminent vägledning. Läs mer HÄR.

- Annette Philip Design i Dalarna som skapar underbara ÖKOTEX-certifierade bomullstyger i egen design i vackra samstämda färger och symönster. Klicka in på hennes inspirerande hemsida HÄR.

- Anna Hedeklint som skapar vackra tyger och ting från sina egna akvareller. Titta in på hennes sida HÄR.

Ja en härlig dag var det, med välbehövliga fika- och lunchpauser, och sen den nöjda känslan när man packar upp sina fynd och fylls av lust att sätta igång med nya projekt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar