19 februari 2019

Lite morgonyoga och tacksamma tankar

För något år sen gick jag ett par terminer på kundalini-yoga - tanken var att jag skulle mjuka upp min stela kropp och slippa ryggont och andra små krämpor som dykt upp. Det var definitivt bra på det sättet, men det var för långsamt, för flummigt och för lååånga pass, så jag slutade.

Men behovet att mjuka upp leder och stelhet finns ju kvar och lite styrketräning skadar inte heller! Så nu när jag är ledig var evigaste dag har jag börjat med en liten stund av väldigt enkel styrketräning och lite stretch och lite yoga varje morgon/förmiddag - och jag mår sååå bra av det!

Bild lånad HÄR

Och lite "flum" blir det också ändå, jag tänker varje dag tacksamma tankar för att jag får leva det här livet i frihet, att jag är frisk och att jag är omgiven av en fantastiskt kärleksfull familj och goa vänner.

Illustrerar detta med ett av Magnus fantastiska konstverk... (som förresten är till salu...)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar