02 augusti 2015

Textil kreativitet

Det var längesen jag skrev om mina kuddar och annat som jag skapar under mitt företagsnamn By Juliannie....  i februari närmare bestämt, inte klokt vad tiden går fort!


I våras fick jag förfrågan att sälja mina kuddar och andra alster på kommission i en nyöppnad butik med ekologisk inriktning - Främjas Syftesfabrik på Erstagatan 9 i Stockholm. Jätteroligt! Jag fick sätta fart och skapa lite nytt i våriga färger och det var då nångång på våren som jag började sy tygkassar och tygväskor! Jag sydde fler grytlappar i färger som passar till påsk och sommar och hade även en lyckad minimarknad på jobbet där jag sålde jättebra, sååå roligt!




Köksbutiken i Västerås köpte också in några fler somriga kuddar av mig och det har i stort sett tömt mitt lager... Jag som alltid sytt mycket mer än jag sålt, hi hi.


Nu börjar det dra i hop sig till en ny trädgårdsutställning för Magnus - Magno Art AB - och mig - By Juliannie, som vi hade förra sommaren med jättestort gensvar, massor av besökare och massor sålt! Preliminära datum är 19 eller 20 augusti. Och då måste jag ju få ihop nya alster så det är bara att knåpa på, vilket jag förstås mer än gärna gör eftersom det är bland det roligaste jag vet. Jag har semester nu, två veckor kvar, och det passar ju bra. Dessutom har jag städat och ordnat alla mina textilier, lagret växer så jag fick skaffa flera lådor.


Jag har även gett mig på att sy necessärer i qviltat, vadderat tyg och gett bort i uppskattad present.



Att skapa kollage - plocka fram tygbitar och annat i färger och mönster som passar ihop och bildar en helhet som jag vill ha det - är sååå roligt och gör min skaparsjäl helt lycklig! Får mycket inspiration från Pinterest och från alla konstnärer jag träffar varje vecka på vårt galleri i Skokloster (se tidigare inlägg). Håller just nu på med en kudde i en vacker mix av mossgrönt, ljusgult och turkos....


Och därnäst ska jag göra en med applikationer i lite vild och färgstark stil. Förstår ni att jag trivs med livet!

2 kommentarer:

  1. Å, tycker du är så duktig och kreativ! Vad härliga färger och kombinationer. Jag älskar grönt och blått...
    Roligt att man kan köpa dina vackra kuddar, väskor och grytlappar i specialaffärer! Förstår om dem tömde ditt lager ;)

    Lycka till med trädgårdsutställningen!!!

    Stor varm kram och tack gulliga för att du skriver så fint och tar dig tid att kika in hos mig!

    SvaraRadera