08 april 2014

Man vill hinna så mycket

Det är inte lätt att få sin lilla fritid att räcka till, det kan jag skriva under på. Och då har jag ändå i stort sett skippat TV-tittande utom vissa utvalda program som vi spelat in och tittar på när vi själva har lust (och då kan man spola förbi reklamen hi hi). Och så blir bloggen lidande som vanligt... Men det får bli som det blir, då och då tar jag mig en stund att skriva som nu, strax innan läggdags.

Sen marknaden har jag inte sytt så mycket heller, det var ju en syspurt utan dess like till den så jag blev lite utmattad. Men skaparlusten gror alltid och nu har jag fått fart igen! Facebooksidan uppdateras lite oftare så där kan man följa vad som sker. Jag provar också lite nya tekniker som jag varit nyfiken på, bl.a. textiltryck och att använda "smältplast". Det är vad det låter som, plasten smälter bort i vatten vilket gör att man kan använda den som stabilisator när man syr i något tunt och glest, och sen är det bara att skölja bort plasten och låta det hela torka. Jättekul och användbart när man "skapar fritt"! Jag hittade idén på Youtube där man för övrigt kan hitta massor av användbara "tutorials".


Jag har också ägnat mig åt att försöka göra en utvecklingsplan för mitt lilla företag så nu får vi se vad det leder till. Men inget ska stressas fram, jag har ingen piska på mig utan mitt företagande ska vara roligt och skapande, det är huvudsaken.


Sen har vi firat födelsedag - Magnus fyllde år igår och vi hade fikakalas i söndags med största delen av familjen samlad, vilket jag tycker är såå mysigt! Här kommer en liten bildkavalkad på familjens minstingar..






2 kommentarer:

  1. Jag tycker du är jätteduktig. Ibland känns det som att man bara jobbar och sover. Det blir lite bättre nu när dagarna är längre. Vi ska på 30 års firande i morgon och på påskafton blir det träff med tjocka släkten. Men det blir ett par egodagar oxå. En skön helg till dig! Kram Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad glad jag blir! Ja det är en balansgång att försöka att inte stressa upp sig utan vara nöjd med det man åstadkommit, även om det är "lite". Vi har så stora krav på oss själva, särskilt att man ska vara så uppdaterad på alla sätt, nyheter, sociala medier, kurser, trender.... jobbigt men också roligt förstås. Balans som sagt :-)
      Ha det gott du med i Påsk!

      Radera