15 april 2013

Energiryck

Har haft en liten period av inre stress med många väntande uppgifter som saknade färdig struktur, ni vet när man inte riktigt vet hur man ska gå till väga, saker som man inte brukar göra och man hoppar från det ena till det andra utan att egentligen komma någon vart. Men så i veckan efter att ha pratat av mig känslan var det som att jag plötsligt fick ny energi och jag tog itu med det ena efter det andra med idog envishet och det kändes sååå befriande!

Och det smittade av sig hemma så jag ägnade en hel kväll (tidig middag och ingen TV eller dator) åt att röja upp i vårt arbetsrum vilket var i ett bedrövligt rörigt tråkigt skick. Och i och med det fick jag inspiration och lust att sätta igång med mitt företagande som legat i dvala hela vintern! Så igår ägnade jag hela dagen (utom när jag storstädade min bil, hi hi) åt att fotografera, redigera och fixa med min blivande web-shop. Ja, nu är det sagt - jag ska ge mig in i web-shop-världen... så småningom när allt är klart... Och vad ska jag sälja då? Jo mina egenhändigt skapade kuddfodral, helt efter lust och eventuellt efterfrågan :) Kanske inte världens mest luckrativa bransch men det är på hobbynivå och jag kan ju inte ha hur mycket kuddar som helst här hemma eller hur ;)


Så nu är bilen städad, arbetsrummet i ordning och varmare vårdagar på intåg så allt känns faktiskt riktigt, riktigt bra! (och i kväll ska jag på gympa)


12 kommentarer:

  1. Härligt, härligt, hör runt omkring mej att det är många som börjar återfå energin efter den här långa vintern. Tror att det är viktigt att man inte sätter igång med för många nya projekt samtidigt så att man inte orkar slutföra något. För mej känns det som att jag måste välja, har hur mycket projekt som helst jag vill sätta igång med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funkar bäst när jag bara har ETT projekt igång, annars blir jag bara stressad och känner mig splittrad. Men det är härligt att känna energi igen!

      Radera
  2. Även här känner jag att energin är på väg tillbaka. Nu väntar jag och mina kollegor bara på att det ska torka upp på marken så vi slipper alla dessa vidriga galonisar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vidriga men praktiska ;) Idag skulle det bli 15 grader varmt i stockholmstrakten - ljuvligt! Då torkar det nog upp... Lång lunchpromenad får det bli.

      Radera
  3. Åh men det låter helt fantastiskt. Måste säga att jag blir inspirerad av ditt inlägg :-)
    Det KÄNNS att livet är på väg tillbaka.

    Spännande med webshoppen! Jag skickar glada hejjarop och längtar tills du visar oss.

    Ha en skön vecka,
    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du blir inspirerad! Det är ju lite det jag vill med bloggandet!

      Ja det är spännande att se hur detta med webshoppen ska gå... nybörjare är bara förnamnet :)

      Radera
  4. Tack för din hälsning hos mig! Härlig familj du har och de goa småttingarna!
    Ska försöka komma med mer blogghälsopepp - på mitt vis! Visst är det härligt när man får energin, och man bara gör de där sakerna som man tänkt, eller inte tänkt, utan att våndas. Jag känner igen det där med vånda och inre stress, har tyvärr mycket sådant i mitt liv pga olika situationer och ofta balanseras de upp av "doing", sånt där man bara gör utan att fundera på om det är trist eller ej, utan mer för att balansera upp med ordning och reda.
    Jag följer dig vidare mot nya äventyr ;=) kram Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad roligt att du hälsar på här hos mig! Ja det är tur man har lite vardags-sysslor att ägna sig åt också men för mig kan det bli så att jag flyr in i dom så att det jobbiga blir ogjort och stressen ökar. Men nu har jag kommit i balans och hoppas att det håller i sig länge!
      Hälsopepp är så bra, jag tror verkligen på att man inspirerar varandra! Man får vara lite försiktig bara så man inte kommer med pekpinnar som får motsatt effekt. Just nu har jag lite svårt för att komma igång med träningen.... jag har för mycket lust att ägna mig åt mina kuddar ;)
      Kram

      Radera
  5. Visst kommer energin med våren. Själv har jag satt igång och träna som en tok. Tack för kommentaren på min blogg! Kul att hitta hit, nu ska jag kika runt. Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Träna "som en tok" ligger på min att-göra-lista ;)

      Trevlig helg till dig med!

      Radera
  6. Vilken skön känsla, att det känns mer ordning "inombords" och så kommer energin och kraften tillbaka. Känner igen känslan!

    Ha fin helg!

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att vårljuset gör en stor skillnad men det är oslagbart när man kommer igenom betungande uppgifter och upplever lusten att ta tag i nya roliga projekt! Nu väntar en fin solig helg med mest sociala "projekt"!

      Ha det gott!

      Kram

      Radera