11 november 2012

Hösthelg på Barnens Ö

Nu blev det ett lite långt uppehåll mellan inläggen men det har varit svårt att få tiden att räcka till. Födelsedagsfirande och annat trevligt förutom långa arbetsdagar och mörka kvällar... men nu har jag i alla fall satt mig ner och pusslat ihop ett inlägg om vår härliga, höstiga weekend på Väddö/Barnens Ö nu i helgen.

Vi var med och la nät för sikfiske (det blev 10 sikar och 2 abborrar), vi badade bastu och drack kall öl och mumsade på goda korvar, vi fick världens lyxigaste skaldjursmiddag och härlig brunch-frukost och allt detta tillsammans med min fina syster Maud och hennes Lennart och den roliga, goa taxen Molle!





Vädret var mulet, höstigt, fuktigt - november i all sin grå skönhet och Barnens Ö på Roslagskusten är väldigt speciellt så här års när siken går till...








7 kommentarer:

  1. Juliannie, du gör de mest fantastiska inlägg! Jag kan inte sluta titta. Vilka bilder!

    Vad härligt med fiske, bastu och skaldjursmiddag.

    Kram och ha en härlig vecka!
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta! Det är liksom vemodigt vackert i det här mulna grå, så långt ifrån sommarens prunkande, soliga grönska man kan komma. Och på den här stranden är det fullt med barn på sommarlovs-kollo... Jag visste inte tidigare att man kan hyra stugor här - året runt!

      Trevlig vecka till dig med!

      Radera
  2. Jaa, en supermysig helg tog vi oss. Bastu, brasa, värme, värme...
    Tack för att ni vill komma och höstnjuta lite med oss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Och siken också, 5 färska i frysen och så den rökta... ska bli sååå gott att laga middag på! Kram

      Radera
  3. Tänk att jag tycker att november kan vara så vackert! Speciellt när jag ser dina underbara bilder! Vilken mysig och upplevelserik helg ni har haft, med fiske, bastu, goda middagar och det sköna höstiga Roslagen.. Åh så vilsamt att komma ut i naturen och känna hur den lägger sig till ro för vintern. Jag är en sådan "sucker" för årstider, och speciellt hösten förstås ;) Känn ingen stress med bloggen, jag vet hur det är att inte hinna med.. dina inlägg är väl värda att vänta på!
    Stor kram
    Madeleine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir - jätteglad! Ja naturen är så vacker, vilken årstid och vilket väder det än är bara man ger sig tid att verkligen SE. Jag är lite dålig på att komma ut på vinterhalvåret bara, en sann stugsittare, så därför är det så bra att komma iväg så här. "Vilsamt" - ett sånt fint ord... och att se årstiderna komma och gå - det ger en perspektiv.
      Kram

      Radera
  4. Vilket fantastiskt fint sätt att ta vara på hösten!!! Kram :)

    SvaraRadera