17 juni 2010

Lupiner

Tänk så vackert det är i naturen just nu! Jag åker en liten landsväg mellan Bålsta och Uppsala varje dag till jobbet, fem och en halv mil enkel väg, men det är en fröjd att köra den så här års när dikeskanterna är fulla med Hundloka, Midsommarblomster, Smörblommor och här och var massor av LUPINER! Härom kvällen blev jag kvar i Uppsala för en gemytlig "After-work" på Uppsalas trevligaste krog, Katalin, så jag åkte hem i kvällssol och då är det extra vackert och intensivt grönt...

Idag kunde jag inte låta bli att stanna bilen vid en liten avtagsväg och plocka en stor bukett lupiner, blå och vita - inga rosa just där. Det räckte till tre vaser, en på verandan, en utanför ytterdörren och en inne på soffbordet! Hoppas de håller sig några dagar nu...



Otroligt skönt väder idag förresten! Man är inte bortskämd med det på sistone precis... Tyvärr skulle det inte hålla i sig till imorgon när vi ska ha en liten grillfest hos min chef, men som tur är har han en stor inglasad veranda. Det blir kanske lite blött att stå och grilla dock...

2 kommentarer:

  1. Vilka vackra buketter!

    Hoppas grillfesten hos chefen blev lyckad!

    Kram från mig

    SvaraRadera
  2. Sååå fint!!!

    SvaraRadera