07 juni 2010

Long time, no see...

Jag har varit lite bloggtrött eller nåt, förlåt dröjsmålet, men jag tänker inte sluta, det är alldeles för roligt! Jag kanske inte ska ha så höga ambitioner med långa inlägg, många bilder o.s.v. Det kanske räcker med något litet, bara det blir oftare?

Sen sist har det i alla fall varit Mors Dag och i min familj firas det alltid lite extra trevligt! Som t.ex. förra året då jag blev överraskningsbjuden på brunch! Av någon anledning tycks det oftast vara fint väder och i år började dagen med frukost på verandan - Tommy gjorde i ordning och dukade fram. I present av Magnus och Tommy fick jag två klätterrosor, den gula "Leverkusen" och den röda "Sympatie", tänkta att samplanteras så de växer in i varandra. Blir en häftig, varm kombination mot vårt gula hus!


På eftermiddagen hade Charlotte och Cathrine ordnat "picknick i det gröna" på Biskops Arnö och det var PERFEKT väder och SÅ vackert med utsikt över sjön! Vi åt fyllda bagels, muffins och kakor - allt hembakat! Mera picknick åt folket!






En vecka senare, alltså i lördags, var det dags för Tommys avslutningsbal för niorna! Det var så festligt och fint med sju tjusigt kostymklädda, förväntansfulla killar som samlades hemma hos oss för att sen bli hämtade med LIMOUSIN för transport (med lite "cruising" runt Bålsta först) till Aronsborg där balen gick av stapeln. Vi åkte dit för att beskåda alla roliga, fina och speciella entréer med de mest varierande fortskaffningsmedel och så alla fina klänningar och frisyrer som tjejerna hade! Själva fortsatte vi kvällen med familje-grillfest hemma hos oss.






2 kommentarer:

  1. God morgon!

    Vilka fina bilder från mors-dag-picknicken! Det var en så mysig dag, perfekt mors dag.

    Tack så mycket för i lördags! Kit och jag har flera gånger pratat om hur otroligt god mat ni bjöd på, den var outstanding! Magnus gjorde ett otroligt bra jobb vid grillen. Och rörorna till köttet och potatisen...mmmmm.
    Det var så roligt att se Tommy på den stora dagen, stora killen, min fina bror. Han kommer att lyckas så bra på Thorens tror jag.

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Ett tips är att skriva korta inlägg och när lusten faller på; lite längre när inspirationen till det finns. Då är det lättare att hålla bloggen "levande". Man slipper prestationsångest och att det tar massa tid. En annan fördel är att det faktiskt för läsaren är lättare att följa och läsa lite kortare inlägg. Det funkar för mig, men det är först det senaste året som jag börjat med det.

    SvaraRadera