22 mars 2010

Vardag igen och nästan vår

Alltid lika skönt att komma hem när man varit borta! Trots att det fortfarande är kallt här, i alla fall jämfört med behagliga 27 - 30 grader i Hurghada! I lördags var det ju helt underbart vårväder också, men så kastades man abrupt tillbaka i smällkall vinter och en massa snö - och så sol och tö igen - härliga svenska vårvinter!

För att sammanfatta vår efterlängtade semester så kan jag säga - Fantastiskt hotell, som ett palats...


Fantastisk poolanläggning...





Underbart klimat...


...i alla fall innan det blev blåsväder och lite kyligt på kvällarna och SANDSTORM vår hemresedag - jättetrevlig, serviceminded personal - härligt med all inclusive, även om man kunde ha önskat sig lite större urval av vin, nu fanns bara "husets"...

På den mindre positiva sidan lägger jag till - magsjuka som drabbade mig lite lätt en dag, Tommy lite värre två dagar och Magnus rejält med behov av läkarvård, läkarklinik fanns på hotellområdet och funkade hur bra som helst och kostnaderna tog semesterförsäkringen - Synd också att vi inte kunde komma iväg på snorkelsafari p.g.a. magsjukan, ingen Nemo denna gång alltså, får försöka kolla på abborrar i sommar istället ;o)

Lite, lite shopping blev det också - en väska och en scarf för min del - prutat enligt Egyptisk sed.



Nästa resa tror jag att vi ska förlägga till någon trevlig stad i Europa - kanske Prag... men först ser vi fram mot båtsäsongen som närmar sig med stormsteg, 15 maj är det sjösättning!


3 kommentarer:

  1. Kul att du är tillbaka till bloggvardagen igen. På tal på Prag, så är det en underbar stad som jag och Anette gärna återvänder till, gång, på gång, på gång. God mat och god öl, en vacker stad, med mycket kultur, sevärdheter och smultronställen. Vi har satsat en hel del på weekend resor ut i Europa. Ett härligt avbrott i vardagen, som inte kräver så mycket planering eller pengar i plånboken.

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du känner till Prag, Tommy! Då kanske jag kan återkomma när det är dags och få lite tips på trevliga restauranger och pubar!

    SvaraRadera
  3. Amazung bag, I found the same on this site Stylephotos

    SvaraRadera