24 januari 2010

Spännande böcker

Sitter ju i bilen 1 ½ timme om dagen på väg till eller från jobbet i Uppsala, och vad passar väl bättre då än att lyssna på ljudböcker!

Nu har jag precis lyssnat färdigt på den senaste (2007) av Karin Alvtegen - "Skugga", och det var sannerligen en rafflande historia kan jag säga, som alla hennes romaner! Hon är en av mina favoritförfattare och hennes böcker är den sorten som jag inte kan lägga i från mig! Spännande psykologiska thrillers! Den har fått blandad kritik av allmänheten, men av mig får den "väl godkänt"!


Jag väntar också på att biblioteket ska få in andra delen i trilogin om Anne i 1300-talets Stockholm, författad av Catharina Ingelman-Sundberg. Böckerna heter "Brännmärkt", "Förföljd" och "Befriad". Spännade, romantiska och intressanta, man får lära sig mycket om den här oroliga tiden i Stockholms historia!

2 kommentarer:

  1. Funderar på att börja göra detsamma, alltså lyssna på ljudböcker i bilen. Har ju lite längre väg till jobbet nu för tiden...

    SvaraRadera
  2. Ja, det är så man riktigt längtar att sätta sig i bilen och åka till jobbet! Om man har en bra bok vill säga... och så finns det hur mycket som helst på biblioteket, alldeles gratis!

    SvaraRadera