03 januari 2010

Bloggfavoriter

Det är fortfarande TRE härliga dagar kvar av semestern och vintervädret håller i sig här i Bålsta! Vi har varit ute och gått, gjort egen sushi, tittat på film, bloggat och surfat, bläddrat i de nya postorderkatalogerna och allmänt slappat utan tidskrav. Dygnet har blivit "aningen" förskjutet med typ 4 timmar :o)

Fick en idé att jag skulle berätta om några av mina favoritbloggar och varför jag gillar dom, dels för att tipsa och dels för att det berättar en del om mig. Jag "lånar" deras egna bilder som illustration.
  • Kitchenbloom - har jag följt längst. Det är en mysig, varmhjärtad, inspirerande blogg skriven av en "tjej" uppe i Norrbotten. Hon skriver om sin familj, sitt hem och sin vardag och illustrerar med superproffsiga bilder tagna av henne själv. Känslan i bloggen är vänlig, medmänsklig och positiv. Det var Kitchenbloom som inspirerade mig att själv börja blogga.

  • Om Stil - den här bloggen är helt egen, annorlunda och så skön! Författarinnan är väl förtrogen med klädedräktens historia och väldigt klädintresserad, särskilt av lite äldre tiders mode, och hon är superduktig på att sy sina egna kreationer. Hon är fenomenal på att hitta udda, roliga plagg (och skor) på nätet och så gör hon sina egna sköna kombinationer och lägger ut bilder på bloggen. Jag tycker att bloggen är så härlig för att den är så långt ifrån alla tjusiga, redigerade, fotoshoppade bilder och så glad och "knäpp". Jag beundrar någon som vågar vara sig själv på det här sättet!


  • En mammas dag - här har vi å andra sidan väldigt tjusigt, arbetade illustrationer i bloggen. En bloggare som uppenbarligen har proffsprogram och -hjälpmedel till förfogande och som vet hur man använder dom. Hon gör jättefina kollage med teman och lägger in MASSOR av länkar till nät-sajter där man hittar allt fint hon samlar ihop. Det är kläder, smink, skor, heminredning och tips på allt mellan himmel och jord! Filmer och böcker... m.m, m.m! Oj, jag beundrar hennes engagemang för att förmedla allt i sin stiliga blogg, det måste ta massor av tid! Jag har verkligen hittat många, fina sidor genom att följa hennes länkar!
Jag börjar så där så länge, så det inte blir för långt läsa. Tar några till en annan dag...

1 kommentar:

  1. Hej hej!

    Va bra du beskriver varje blogg. Vet dessa bloggare om vad du har skrivit om dem? De skulle bli väldigt glada om det visste tror jag. Jag blir lite sugen på att checka dessa bloggar. ;-)

    Kram

    SvaraRadera