06 juli 2014

Nu är det i alla fall juli och SEMESTER!

Och så kom äntligen solen och värmen tillbaka till Mälardalen! Och alldeles lagom tills min semester började... kan man ha mer tur? Jo faktiskt, en helt otroligt tur hade vi onsdagen den 2 juli då vi ordnat vår trädgårdsvernissage med Magnus tavlor och mina By Juliannie-kuddar, helt beroende av uppehållsväder. Det regnade och var kallt dagen innan, det regnade och var kallt dagen efter, samma dag regnade det i Stockholm, Uppsala och Västerås... men INTE I BÅLSTA!! Där var det varmt och soligt, inte en vindpust och trädgården fylldes av härliga människor som minglade runt med ett glas bubbel i handen och beskådade våra konstverk.





Till min lycka sålde jag 10 av de knappt 30 kuddar jag hade med och fick ett jättefint gensvar och massor av beröm, så gissa om jag har fullt av lust och inspiration att skapa nya!


Nu ligger fyra härliga veckor framför mig där resan till New York om en vecka förstås är höjdpunkten. I övrigt tänker vi göra vad som faller oss in, ta en liten tripp nånstans, sitta hemma på verandan, träffa vänner och familj och bara, bara njuta av tillvaron.... I går tog vi en sväng in till Stockolm, närmare bestämt Gamla Stan där vi hälsade på en god vän som hade vernissage på lilla mysiga Galleri T på Österlånggatan. Efter detta hängde vi med ett litet gäng på middag vi Stortorget och strosade sen långsamt tillbaka till pendeln genom en stockholmsk sommarkväll, sååå ljuvlig start på semestern!

Och idag ska vi umgås med andra goa vänner hemma i vår egen trädgård, grilla och kanske spela krocket i det fina vädret som är utlovat.

Aahhh, nu mår man som en lax i Niagara....



2 kommentarer:

  1. Det är det som är semester. : )) Så roligt att få så fint gensvar på dina fina kuddar. Jag har sytt och sålt Madickenklänningar och dockklänningar när våra barn var mindre. Vi stod på marknad en gång. Man blir så glad av allt beröm och härliga köpare. Ha en skön ledighet. Kram Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är såå roligt att få sälja sina alster och känna att de "flyttar hemifrån" och får pryda någons hem!
      Ha en bra sommar du med Anita!

      Kram

      Radera