22 augusti 2013

Vardagsrum makeover

En vecka och lite till har rullat på efter semestern och det har känts helt okej faktiskt! Det har varit fint väder och det blir jag glad av och kvällarna är fortfarande ljusa så jag har kvar energi att dona hemma. Just idag har jag ändå drabbats av ett virus som ger en sabla huvudvärk men med lite vila ska den nog ge med sig snart.

Under semestern satte vi ju fart med lite uppfräschning av vardagsrummet, vilket varit planerat sen länge men uppskjutet tills lusten skulle infinna sig. Framför allt ville vi ljusa upp genom att byta ut mörkt körsbärsträ mot vitlackat och så ändra accentfärger. En fondvägg i olivgrönt fick bli turkos istället (min nya favoritfärg) och så har vi beställt nya sofföverdrag i grått från Bemz.com, de gamla är mörkröda. Till min lycka hittade jag ett också ett perfekt tyg (älskar bladformer!) hemma i vår lokala tygaffär "Tyghus1" och det ska bli kuddar och klädsel på stolar. Magnus konst pryder väggarna förstås :) Väldigt roligt med lite nytt efter nio år!


3 kommentarer:

  1. Så otroligt, som ett helt nytt rum. Jäkligt snyggt !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det blev verkligen en härlig förnyelse som ger energi men samtidigt ett lugn tycker jag!

      Radera
  2. Ja, så otroligt fint! Älskar färgerna, massa energi men också ett lugn som du skriver.

    SNYGGT!

    Ha en jättefin helg

    Varm kram!
    Lotta

    SvaraRadera