30 juni 2013

Torsdagkväll i stan

Att ha Stockholm i sin närhet och dessutom en syster som bor där mitt i stan är inte fel! Och en fin varm torsdagkväll i veckan tog vi tillfället i akt att träffas för lite shopping, middag på uteservering och sen kvällsfika hemma hos henne i Vasastan.
Vi höll oss kring Odengatan hela tiden och skannade framför allt av en massa små affärer där det var rea. Och så gjorde jag årets fynd... den lilla anrika butiken Sko-Wera hade utförsäljning med halva priset på allt och vi kikade igenom sortimentet som var lite åt det damigare, fotriktiga hållet och skulle precis gå ut igen då mitt öga spanade in ett par skinnstövlar i ett hörn... ett par ljust rödbruna Tamaris i klassisk stil, lagom klack, såna som jag har letat efter, och i MIN STORLEK! Och de satt som en smäck! Kostade 1400 kr och nu alltså 700... gissa vem som stegade ut på Odengatan med ett par nya stövlar i en påse och ett smile från öra till öra?


Maud letade efter en liten skön klänning men hittade istället ett fint, svalt linne i en liten rolig butik och jag hittade ett knallorange dito på Indiska, perfekt, skön modell. Känner ni igen kudden i soffan förresten ;)



Så två glada, nöjda shoppare knallade igenom lummiga Vasaparken och slog sig ner på restaurang Bankomat och intog varsitt glas vin och en grillad kycklingfilé, vilade benen och pratade om ALLT som bara två systrar kan göra.


Sen hem till Maud och deras fina, nyrenoverade lägenhet, titta på Sommar med Ernst och dricka kardemummakaffe och prova våra shoppingfynd.


Så underbart kök!


Vilken mysig kväll!

12 kommentarer:

  1. Ja du nu är det juli! Bara att ta nya tag så kör vi ;=) Tack för goa hälsningar hos mig, och stort lycka till med egna verksamheten. Du har fantastiskt kreativa talanger! kram Milla

    SvaraRadera
  2. Tack, vad glad jag blir! Och du ska veta att jag BARA tack vare dig kom iväg och tränade ikväll! Men nu gör det ganska ont både här och där - kan det verkligen vara nyttigt ;) Skoja bara, på onsdag blir det core!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Wow, vilket kap! Stövlarna är superfina.

    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst var det! Ibland har man tur :)

      Radera
  4. Inte ett dugg avundsjuk. Inte ett dugg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi, men hörde att ni hade en helmysig kväll i går!

      Radera
  5. Vilken mysig dag ni verkar ha haft, så kul!
    Jätte snygga stövlar och fina linnen. Kul att göra så fina fynd.
    Ha en fin onsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja supermysigt var det! Och varför gör man inte sånt här oftare?

      Kram

      Radera
  6. Men ojojoj vad jag har missat mycket här! GRATTIS Eva, till din nya egna webbshop! Så fantastiskt!! Du är ju så duktig och kreativ, och heeelt rätt att satsa på kuddar tycker jag! ;)) Så roligt, jag är verkligen glad för din skull att du satsat på din dröm och önskar dig varmt lycka till med skapandet och affärerna. Dina kuddar är så vackra så det kommer gå hur bra som helst! Jag är ju också egenföretagare fast inom en lite "torrare" bransch, hihi: jobbar som översättare från/till engelska och språkkonsult. Så om du skulle behöva hjälp med engelskan nån gång, säg bara till ;)
    Härlig shoppingdag i Stockholm ni hade! Odengatan.. mina gamla kvarter i älskade Vasastan <3 Vilka snygga stövlar du fyndade, grattis! Så lycklig man blir när man helt oväntat snubblar över något man länge velat ha. De blir ju perfekta i höst!

    Stora kramar till dig, och tack igen för din goa hälsning hos mig. Ha en fortsatt skön sommar så "ses" vi snart igen här i bloggrymden :)
    Madeleine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för lyckönskningarna Madeleine! Ja det är verkligen en superkul verksamhet jag startat där både skapandet, sömnaden och datorarbete kombineras! Det enda som fattas är mer TID...

      Vad roligt att du är översättare! Bra att veta som sagt ;) Läser och skriver en del engelska på jobbet och det är ju alltid lite knepigt att få till rätt ordval.

      Ja vi ses snart!

      Kramar

      Radera
  7. Gaahhh vilka supersnygga stövlar ett riktigt kap. Härlig dag du haft. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Visst är dom :) Ibland har man tur som en tokig - som i helgen då jag kom undan med blåmärken och skrapsår när jag kunde ha brutit armen eller handen!

    Kram

    SvaraRadera