17 februari 2013

Konstiga virusar

Den här veckan har jag varit hemma för att kurera mig från en megakonstig virus jag drabbats av. Inga andra symptom än ont i kroppen, framför allt i ryggen och trötthet. För många år sen hade jag diskbråck och nu har det känts som att virusarna har angripit försvagade områden av kroppen med följd att jag haft jätteont och stapplat fram som en ledbruten ko denna vecka.

Jag har "sysselsatt" mig i soffläge med att maratontitta på TV play. Först drog jag igenom 8 avsnitt av "Hustoppen" och fick mitt lystmäte av hus, design och inredning, sen blev det hälsoinspirerat med det svenska "Aldrig mera fet" där man fick följa en person under ett år med viktnedgång och förändrad livsstil, frågan är hur det gick sen... jag tyckte att det var för mycket fokus på att man måste träna som en galning när det ju är förändrade matvanor som är det viktigaste. Sen gav jag mig i kast med "Slottsliv" med en massa svensk historia och vackra miljöer.

Tiden har sniglat sig fram och det har känts som en bortkastad vecka även om jag inser att man måste låta kroppen få vila ibland. Ännu känns ryggen skör men på tisdag går jag tillbaka till jobbet och hoppas att det blir helt bra snart. Energin går upp och ner som jag skrivit om tidigare och nu kan det bara gå uppåt vilket jag ser fram mot...och så våren! Tänk när det ser ut så här i trädgården!

2 kommentarer:

  1. Ja fy vad tråkigt att vara sjuk. Jag blir knäpp när man är hemma så länge... Nu får våren verkligen komma och sprida sina varma strålar på allt. Bort med snön och fram med torra asfaltsvägar. Hang in there mamma! Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gumman! Nu är det i alla fall mycket bättre!
      Kramar tillbaka

      Radera