08 december 2012

Snö snö snö

Onsdagens snöstorm över östra Sverige var inte rolig... En av de värsta dagarna att vara tvungen att ta sig till och från jobbet 4,5 mil i vardera riktningen på smala, slingriga landsvägar. Och Magnus tog sig hem från Gävle, 15 mil... Vi kom hem ungefär samtidigt när det precis blivit mörkt och damp ner i soffan med varsin whisky för att pusta ut. Man blir ju helt slut av vara så på spänn för att hålla bilen på vägen och att försöka SE vägen i snöröken. Till råga på allt blåste presenningen på båten av - en vänlig själ som åkt ner till båtklubben för att titta till sin egen båt skickade ett MMS med texten "Zamba fryser". Hå hå ja ja...

Men idag har solen tittat fram, inte en vindpust, snön ligger stilla och vägarna är plogade. Vi har skaffat en ny kraftigare presenning och hjälpts åt hela familjen att få den på plats och dessutom hunnit handla alla julklappar, så nu känns det riktigt bra igen!




8 kommentarer:

  1. Det är så vackert men var försiktiga ute på vägarna!

    En whisky låter bra ;)

    Ha det fint och kramar från Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju inte bara vackert och romantiskt med snö och kyla... många olyckor på vägarna, många brutna ben på akuten och många frusna och ledsna. Men man får ta det försiktigt och försöka ta hand om varandra och dricka mycket glögg och sätta på sig varma raggsockor och fira jul ordentligt så ska vi väl stå ut till våren :)

      Kram

      Radera
  2. Ja, det kan bli riktigt besvärligt när man ska ge sig ut på vägarna. Jag hoppas så att det blir bra vägunderlag i juldagarna när det är dags för långresa...
    Kan tänka mig att den där whiskey'n smakade extra gott ;-)

    Vackra bilder!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hoppas ni har tur! Annars är det ju A och O att ha gott om tid på sig, ingen stress, det tror jag orsakar många olyckor. Vansinniga omkörningar ser jag ofta på min väg till jobbet... Nog om detta! Det kan ju också vara härligt soligt väder med gnistrande snötäckta granar längs vägen och höga, glada julförväntningar!
      Kram

      Radera
  3. Nej, stanna hemma och drick whiskey istället om det kommer mera :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, det vill jag! Med raggsockor på fötterna och hyacinter på bordet och tända ljus.

      Radera
  4. Och nu är det snöstorm här i södra Småland. Det riktigt viner om knutarna och jag är mycket tacksam för att vi inte behöver åka någonstans, utan kan sitta inne i stugvärmen. Ingen båt har vi att bekymra oss om, heller : )

    Jag önskar dig en riktigt GOD JUL!
    Kramar
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att du slipper åka någonstans! Hoppas att alla som måste ut på vägarna tar det mycket lugnt och slipper olyckor... Här är det lugnt och vintrigt men jag slipper också åka någonstans, familjen kommer hit till oss.

      God Jul till dig också!

      Radera