06 februari 2011

Romantik


Sen i torsdags och hela helgen har Magnus varit bortrest i jobbet och jag och Tommy har fått klara oss själva. Jag tycker att det är bra att vara ifrån varandra ibland, dels är det skönt att få vara helt ensam och sen är det ju så mysigt när man ses igen! Det där med att var helt ensam är verkligen en sällsynt njutning och lyx när man har familj och tre barn, allra mest när de var små förstås. Det är en väldigt skön känsla att bara göra precis vad man vill utan att passa tider eller anpassa sig till resten av familjen.

Men jag är väldigt lyckligt lottad som har en helt underbar familj och en mycket mysig, romantisk man och i höst är det 20 år sen vi träffades! Och jag kan säga helt sanningsenligt - vi är precis lika kära i varandra nu och har också fått det så bra tillsammans med hus och båt och allt man kan önska...

Vi har alltid försökt komma iväg på någon romantisk weekend då och då, vilket jag tycker är så härligt och också viktigt för att skapa spänning och romantik. Nästa helg ska vi åka på en Ålandskryssning med Pelle och Lotta och det ser jag fram mot jättemycket - det blir kanske mer party än romantik, men så kul att klä upp sig och äta gott och dansa järnet! Sen i höst kommer vi fira vårt 20-årsjubileum på något riktigt mysigt sätt, får se vad vi hittar på...

I går när jag hade dagen för mig själv, Tommy jobbade, började jag dagen med mitt livs första pass med vattengympa, hej och hå, det var riktigt jobbigt och stänk och plask! Sen strosade jag omkring i butikerna i centrum i lugn och ro, riktigt skannade av hela sortimentet av kläder och skor och som av en händelse kom jag inte hem tomhänt... hi hi. Bl.a. köpte jag ett par riktigt läckra skor som passar precis till romantiska weekends!



4 kommentarer:

  1. Vi åker också båt nästa lördag tillsammans med Jonne och Susanne...till Åbo....synd vi kunde haft kul ihop = ((
    Vi får vinka till varandra!
    Skorna var snygga!!!

    SvaraRadera
  2. Låter mysigt Eva! Så skönt att se att ni har det toppen fortfarande:)

    Fina skor förresten! Kramar Linda

    SvaraRadera
  3. 20 år, tänk va tiden går! Det är underbart att ni är så kära i varandra. Det lär ni vara i minst 20 år till!
    Vilka sjukt snygga skor!
    Sådär gör jag också när jag går själv i butiker, riktigt scannar av och tar riktigt lång tid på mig. ;)

    Kram

    SvaraRadera