22 oktober 2010

Snö och Gudrun Sjödén

Nej, nu vill jag inte ha snö redan! Det blommade fortfarande i trädgården ju... och i nån sorts förhoppning om en enda till varm helg då man kanske kunde ta en kopp kaffe på verandan står trädgårdsmöblerna kvar... Sommardäcken fortfarande kvar på bilen också, så nu blir det däckbyte fortare än kvickt, för är det något jag avskyr så är det läskig, halkig bilkörning!



Raskt över till något annat - Jag dras som en magnet till varma, mustiga färger, gärna något dämpade både när det gäller kläder och inredning. En som är suverän på att skapa vackra färgkombinationer och mönster med genuin hantverkskänsla är Gudrun Sjödén! Jag blir helt tagen av bilderna på hennes web-shop... Jag har faktiskt aldrig köpt någonting därifrån, modellerna är oftast lite för oformliga för min smak. Men i somras provade jag en av de fantastiska, mönsterstickade koftorna som fanns på rea och den satt jättefint, men jag avstod eftersom den ändå kostade en hel del. Ångrar mig faktiskt lite nu...



Applikationer och ullbroderier gillar jag... och sjalar...

Man kan kanske unna sig ett par såna här varma, stickade vantar ändå...

(Bilderna är skärmklipp från Gudrun Sjödéns web-shop och exempel på färgkombinationer som jag gillar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar